Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2404

Specyfikacja
Szyna / Wózek
Stal ulepszona cieplnie
- ocynkowana, pasywacja niebieska
- bieżnie hartowane
Kulki łożyskowe
Stal łożyskowa, hartowana
Koszyk
Stal, ocynkowana
Informacje
Teleskopowe prowadnice liniowe GN 2404 zapewniają częściowy wysuw wózka z szyny. Stosowane mogą być w aplikacjach napędu szuflad lub drzwi przesuwnych przemieszczających się liniowo.
Kiedy stalowe ograniczniki są usunięte, wózek wysuwa się ponad długość szyny o odległość nieco większą od połowy jej długości.
Ograniczniki zostały zaprojektowane aby zapobiec całkowitemu wysunięciu się wózka z szyny. W razie ich braku inne elementy konstrukcji powinny limitować zakres jej wysuwu.
Wykonania specjalne na życzenie
- inne długości (będące wielokrotnością 80 mm)
- specjalne wymiary (otwory, punkt startowy i końcowy)
Konstrukcja
Wszystkie prowadnice liniowe składają się z szyny i poruszającego się wewnątrz niej wózka. Kulki łożyskowe umieszczone w koszyku pomiędzy szyną a wózkiem tworzą system łożyskowania tocznego, zapewniający też odpowiednie wzajemne pozycjonowanie obu elementów.
Zarówno szyna, jak i wózek, wykonane są ze stali ulepszanej cieplnie, co pozwala na ich stosowanie w środowiskach przemysłowych z wyższymi wymaganiami w odniesieniu do nośności, cichobieżności i okresu użytkowania.
Wszystkie prowadnice dostępne są w kilku nominalnych wymiarach szyn H1 = 28, 35 i 43 mm.
Mogą być również dostarczane w niestandardowych długościach od 130 mm do 1970 mm, odpowiednio do indywidualnych potrzeb.
Prowadnice liniowe są standardowo wyregulowane w taki sposób, aby zapewnić bezluzową współpracę szyny z wózkiem (wstępnie naprężone).
Bieżnie szyn i wózków są hartowane indukcyjnie, co w połączeniu z łożyskami tocznymi skutkuje niższym zużyciem i dłuższą żywotnością układu. Prowadnice liniowe są stale smarowane wysokiej jakości smarem, przeznaczonym do systemów prowadnic liniowych.
W zależności od potrzeb, dostępnych jest kilka różnych typów prowadnic. Zakresy przesuwu wózka mogą zawierać się całkowicie wewnątrz, częściowo na zewnątrz, bądź całkowicie na zewnątrz szyny. W pełni wysuwane teleskopowe prowadnice liniowe składają się z prowadnic liniowych połączonych ze sobą szynami, wózkami lub za pomocą profilu pośredniego.
Do mocowania prowadnic służą otwory z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w szynach oraz, w zależności od typu konstrukcji, otwory gwintowane lub z gniazdami pod śruby z łbem stożkowym w wózkach.
Kompaktowa konstrukcja jest na ogół korzystna do stosowania w ciasnych przestrzeniach.
Teleskopowe prowadnice liniowe
dwie prowadnice połączone wózkami
z pełnym wysuwem
Obciążalność teleskopowych prowadnic liniowych
Dla teleskopowych prowadnic liniowych serii GN 2406, GN 2408, GN 2410 nie zostały wyspecyfikowanie dane dotyczące dopuszczalnych momentów skręcających. Wynika to z faktu iż są one zwykle stosowane w parach. Obciążenia w tych kierunkach występują w mniejszym stopniu, ponieważ można założyć, że otaczający konstrukcja ma dostateczną sztywność i wytrzymałość. Przenoszenie niewielkich momentów skręcających jest dozwolone
Obciążenia statyczne a ugięcie
Podane w tabelach wartości obciążeń odnoszą się do maksymalnej dopuszczalnej siły, działającej na środku trzeciego segmentu w pełni wysuniętej prowadnicy.
Przy wystąpieniu podanych wartości i w pełni wysuniętej szynie / wózku, na końcu układu może wystąpić pewne odkształcenie (zwis). Zwykle nie ma on jednak wpływu na prawidłowe działanie prowadnicy. Możliwe jest podanie orientacyjnych wartości takich odkształceń na życzenie klienta.
Śruby mocujące, przeznaczenie otworów mocujących
Standardowymi elementami montażowymi dla prowadnic liniowych są śruby z łbem stożkowym wg
DIN 7991 (klasa śrub 10.9), mocowane z podanym moment siły dokręcania. W zależności od rodzaju aplikacji, nie wszystkie otwory mocujące muszą być wykorzystane. W szczególnych przypadkach, zwłaszcza w układach o podwójnym wysuwie, otwory montażowe mogą być dostępne po wykręceniu ogranicznika wysuwu i wyjęciu wózka. Po zamontowaniu śrub, ograniczniki należy ponownie wkręcić na ich miejsce.
Prędkość przesuwu, poślizg koszyka łożyskowego
Prędkość przesuwu dla prowadnic liniowych może wynosić aż 0,8 m/s. Sposób zastosowania oraz zakres ruchu mogą mieć wpływ na tą wartość. W przypadku szybkich zmian kierunku i dużych przyspieszeń, może wystąpić poślizg koszyka łożyskowego (szczególnie przy długich koszykach).
W takich przypadkach, klatka nie porusza się synchronicznie, tj. z połową prędkości wózka, gdyż stopniowo traci swoją właściwą pozycję ze względu na poślizg. Jeśli to możliwe, wózkowi powinien zostać zapewniony powrót do końca zakresu jego skoku, co spowoduje powrót koszyka do właściwej pozycji.

Produkt | h%1% | l%1%-l%2% | b%1% | b2 | d%1% | d%2% | s | t |
GN 2404-28-130 | 28 | 130 - 74 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-28-210 | 28 | 210 - 116 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-28-290 | 28 | 290 - 148 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-28-370 | 28 | 370 - 190 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-28-450 | 28 | 450 - 232 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-28-530 | 28 | 530 - 274 | 12.3 | 12.9 | M 5 | 5.5 | 4 | 7 |
GN 2404-35-290 | 35 | 290 - 159 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-35-370 | 35 | 370 - 203 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-35-450 | 35 | 450 - 247 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-35-530 | 35 | 530 - 279 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-35-610 | 35 | 610 - 323 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-35-690 | 35 | 690 - 367 | 16.5 | 17 | M 6 | 6.5 | 3.5 | 10 |
GN 2404-43-370 | 43 | 370 - 208 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |
GN 2404-43-450 | 43 | 450 - 243 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |
GN 2404-43-530 | 43 | 530 - 278 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |
GN 2404-43-610 | 43 | 610 - 313 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |
GN 2404-43-690 | 43 | 690 - 363 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |
GN 2404-43-770 | 43 | 770 - 398 | 21 | 22 | M 8 | 8.5 | 4.5 | 13.5 |























